نوشته شده توسط : علی

قهوه چیست؟

 

قهوه یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر جهان است که انواع مختلفی از آن با طعم ها متنوع تولید و عرضه می شود. علاوه بر این قهوه مانند هر ماده ی طبیعی دیگر دارای خواص متعددی است که گاهی جنبه ی دارویی و درمانی به خود می گیرد. این دانه های گیلاس مانند هسته ی میوه درخت قهوه هستند که بر اساس نوع محصول نهایی به میزان مشخصی برشته شده و بو داده می شوند.

ترکیبات تشکیل دهنده دانه قهوه

ترکیبات شناخته شده در دانه قهوه بیش از ۱۰۰۰ نوع است که در اینجا چند مورد از مهم ترین آنها را با تاثیراتی که در بدن دارند بیان می کنیم:

کافئین: این ترکیب شیمیایی را می توان اصلی ترین ماده ی تکشیل دهنده قهوه دانست. تولید آدنوزین در بدن موجب ایجاد احساس خستگی و خواب آلودگی می شود و کافئین جایگزین این ماده در در بدن می شود و شادابی و سرحالی به همراه دارد. هنگامی که قهوه در آب جوش ریخته می شود، کافئین موجود در آن آزاد می شود.

آنتی اکسیدان: قهوه به طور طبیعی دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند کلروژنیک اسید است که باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد در بدن شده، آن را سم زدایی می کنند. البته افزودنی هایی مانند شیر و شکر میزان این آنتی اکسیدان مفید را کاهش می دهد.

دی ترپن: نوعی هیدروکربن است که در ساخت و تولید ویتامین A و E و K در بدن کمک می کند. البته اگر در تهیه ی قهوه از فیلتر استفاده کنید مقدار آن کاهش می یابد.

نیاسین: که همان ویتامین B3 است. این ترکیب در قهوه به صورت تریگونلین است که در اثر ریختن آب جوش بر روی قهوه به نیاسین تبدیل می شود. این ویتامین بر روی کاهش کلسترول و سلامت قلب موثر است و از دیابت هم پیشگیری می کند.

تئوفیلین: این ماده خاصیتی شبیه به کافئین دارد. این ماده ی محرک خواص ضد التهابی و ضد حساسیتی در بدن دارد.

اسید کوئینیک: طعم ترش مزه ی قهوه به دلیل وجود این ماده است که خواص ضد ویروسی دارد.

خرید قهوه گانودرما سوپریم دکتر بیز

شما می‌توانید جهت خرید قهوه گانودرما سوپریم دکتر بیز اورجینال که توسط شرکت بیز (بازاریابان ایران زمین) تولید می‌گردد به سایت اینچند مراجعه نمائید. این محصول دارای نشان استاندارد و سیب سلامت از سازمان غذا و دارو است، ضمن اینکه اینچند در صورت وجود هرگونه مغایرت میان محصول ارسالی و نمونه اصل وجه پرداختی شما را عودت می‌دهد. قهوه گانودرما سوپریم دکتر بیز به همراه هولوگرام شرکت بیز و با تاریخ مصرف بیش از یکسال برای شما ارسال می‌گردد.

فراموش نکنید بهترین زمان استفاده و تاثیر بخشی این محصول زمانی است که معده شما آنچنان پر یا خالی نیست و در وضعیتی متعادل قرار دارد . برای این منظور بهترین زمان استفاده از این قهوه یک ساعت پس از میل صبحانه است .

اتیل فنون: فنجان قهوه ی شما عطر دل انگیز خود را مدیون این ماده است. این ماده خاصیت هشدار دهنگی دارد و حشرات را از محیط فراری می کند.

پروتئین و آمینو اسید: حدود ۸ تا ۱۲ درصد دانه قهوه را تشکیل می دهد و در اثر حرارت دیدن قهوه، پروتئین های بیشتری در آن به آمینو اسید تبدیل می شوند.

این ترکیبات کافیست تا پس از نیکوتین، قهوه را به دومین ماده اعتیادآور جهان تبدیل کند

 

انواع قهوه گانودرما :

قهوه گانودرما در انواع و طعم‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شود. هر طعم این قوه ها دارای خاصیت ویژه ای بوده و  به رفع تخصصی یک مشکل و بیماری می‌پردازد. به صورت کلی این محصولات در چهار دسته تقسیم بندی می‌شود که به معرفی و جزئیات قهوه سوپریم گانودرما پرداخته شد.

سایر محصولات قرار گرفته در این دسته بندی عبارتند از :

قهوه لاته گانودرما : این مدل از قهوه گانودرما به جهت به کار رفتن شیر و کاکائو در ترکیبات آن طعمی تقریبا شیرین و مانند نسکافه دارند .

قهوه موکا گانودرما : این قهوه حاوی ترکیبات کاپوچینو و نسکافه بوده و نسبت به سایر قهوه های قرار گرفته در دسته‌بندی گانودرما خوش طعم‌تر است.

شکلات داغ گانودرما : هرچند این محصول در گروه قهوه‌ها جای ندارد ولی طعم و مزه خوشایند آن مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. 

موارد منع مصرف قهوه گانودرما سوپریم:

این نوع قهوه گاندورما به دلیل داشتن جینسینگ در ترکیبات خود برای افراد دارای مشکل فشار خون بالا توصیه نمی‌گردد. سالمندان و بیماران مبتلا به عارضه‌های قلبی و سرطان هم باید از مصرف این مدل قهوه خودداری نمایند. به غیر از چهار گروه ذکر شده زنان باردار و شیرده هم از مصرف هر محصول تولید شده و دارای ترکیبات گانودرما اجتناب کنند. 



:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

عرصه خارج از کشور

رویارویی انقلاب اسلامی با نظام سلطه از بدو پدیداری تا کنون بیش از آن که در عرصه سخت بروز و ظهور یافته باشد در عرصه جنگ نرم اتفاق افتاده است چرا که ماهیت این انقلاب و پیامهای روشنی که برای ملتها دارد، آن را در مرزهای جغرافیایی محصور نمیکند و این همان حقیقتی است که حضرت امام خمینی(ره) از آن به صدور انقلاب و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای از آن به عنوان خاصیت پیشروندگی انقلاب یاد کرده اند.

واقعیتهای امروز دنیا نشان از آن دارد علی رغم تلاشهای نظام سلطه برای مهار انقلاب اسلامی و جلوگیری از بسط نفوذ معنوی آن، انقلاب اسلامی الهام بخش انقلابیون در نهضت بیداری اسلامی شده است که یکی ار نتایج آن سقوط دیکتاتورهای دست نشانده غرب بوده است و این تنها از نتایج سحر است و دیری نخواهد گذشت که با طلوع خورشید بیداری و مقاومت اسلامی شاهد دستاوردهای شگفت انگیزتری از آن خواهیم بود.

دستاوردهایی که جهان را در مرحله گذار از یک پیچ بزرگ تاریخی قرار خواهد داد و سرنوشت شیرینی برای ملتها و انقلابیون مسلمان و آزادیخواه عالم رقم خواهد زد.



:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چندسالیست که استفاده از انواع دمنوش لاغری بین مردم رواج پیدا کرده. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که اضافه وزن دارند، حتما فکر مصرف دمنوش‌­های لاغری به ذهن‌تان خطور کرده است. چای و دمنوش‌های لاغری ادعا دارند که به سم زدایی و کاهش وزن کمک می‌کنند. اما مدارکی که گواه این ادعا باشد، وجود ندارد.

لاغری با قهوه گانودرما دکتر بیز

 

حتی بعضی از دمنوش‌ها ممکن است تاثیر منفی بر متابولیسم بدن داشته و سبب افزایش اشتها و پرخوری شوند. جالب است بدانید که مصرف دمنوش‌ها در طولانی مدت اثربخش هستند. در عین حال، مصرف طولانی مدت آنها به بدن آسیب می‌رساند. ۳۱ دمنوش چربی سوز و لاغری خانگی چای و دمنوش‌های لاغری که غالبا با اسامی (slimming tea) یا (weight-loss tea) شناخته می‌شوند بر پایه گیاه دارویی سنا هستند که سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) آن را برای درمان یبوست تایید کرده. سنا حاوی مواد شیمیایی است که روده بزرگ را تحریک می‌کند و تاثیر ملین دارد. در نتیجه با دفع مقدار زیادی آب از بدن موجب لاغری می‌شود، درست مثل قرص‌های لاغری گیاهی.

لاغری با دمنوش دکتر بیز

 

۱- دمنوش لاغری زنجبیل زنجبیل به دلیل داشن طعم و طبعی گرم، سوخت و ساز بدن را تا حدودی افزایش می‌دهد. زمانی که اشتهایتان زیاد است، زنجبیل تازه را به صورت معکب‌های کوچک خرد و خشک کرده و آن را به غذاها و چای خود اضافه کنید. ۲- دمنوش لاغری قهوه سبز قهوه خام تفت داده نشده، کافئین و کلروژنیک بالایی دارد. کافئین، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی‌اکسیدان به کاهش فشارخون و کاهش وزن کمک می‌کند.

مجوز های شرکت دکتر بیز

 

قهوه سبز کارایی رژیم غذایی، ورزش و در نتیجه میزان کاهش وزن را تا حدودی افزایش می‌دهد. برای تهیه آن پودر قهوه سبز را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و ۷ دقیقه زمان بدهید تا آماده شود. ۳- دمنوش لاغری چای ماچا چای ماچا نوعی چای سبز است که در مقایسه با انواع چای سبز ارزش غذایی بالاتری دارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که یک لیوان از این چای حداقل معادل ۱۰ لیوان چای سبز معمولی ارزش غذایی دارد. چای ماچا می‌تواند تا حدودی سوخت و ساز بدن را افزایش دهد اما یک راه حل جادویی برای کاهش وزن نیست.

خواص جیسینگ

 

۴- دمنوش لاغری نعناع مصرف نعناع سبب می‌شود حرارت معده افزایش پیدا کند و قدرت هضم آن بالا برود. مقدار مشخصی برای مصرف نعناع در روز وجود ندارد، اما افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و آن را همراه با غذا مصرف کنند. استفاده از نعناع عوارض جانبی و تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن نیز ندارد.

شرکت دکتر بیز

 

۵- دمنوش لاغری چای سبز چای سبز معمولا تخمیر شده نیست. برگ‌های آن بخار پز شده و سپس با دست خرد می‌شوند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که چای سبز می‌نوشند، حدود ۱٫۵ کیلو در ۳ ماه وزن کم می‌کنند. اما برای رسیدن به این مقدار کاهش وزن، روزانه باید ۶ تا ۷ فنجان چای سبز بنوشید که کار سخت و طاقت فرسایی است. یادتان باشد به جای چای سبز از عصاره آن استفاده نکنید؛ چرا که موجب بروز مشکلات جدی کبدی می‌شود.

خواص قهوه گانودرما



:: برچسب‌ها: گانودرما بیز ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

رازک

 

ترکیب آرامش‌بخشی که در گیاه رازک وجود دارد یک اسانس فرّار است که در عصاره‌ها کاربرد دارد. در آروماتراپی (رایحه درمانی) هم از گل‌های رازک در بالش‌ استفاده می‌شود. از آنجا که رازک بسیار تلخ است معمولا آن را به صورت چای نمی‌بینید، مگر اینکه با بابونه یا نعنا مخلوط شده باشد. از رازک اغلب همراه با گیاه سنبل‌الطیب به‌عنوان ترکیبی آرام‌بخش برای خواب راحت استفاده می‌شود.

یک نکته: اگر پزشک برای‌تان داروی آرام‌بخش یا خواب‌آور تجویز کرده است و آن را مصرف می‌کنید، از گیاهان آرام‌بخش استفاده نکنید و پزشک‌تان را در جریان هر مکملی که مصرف می‌کنید بگذارید.

خواص دمنوش لاغری دکتر بیز

 

۴. سنبل‌الطیب یا سنبل کوهی

بعضی از مکمل‌های گیاهی بدون اینکه شما را خواب‌آلوده کنند (مثل اِل – تنانین)، از اضطراب‌تان کم می‌کنند، در حالی‌ که بعضی از آنها خواب‌‌آلودتان می‌کنند. سنبل کوهی در دسته‌ی دوم قرار می‌گیرد، یعنی حاوی ترکیبات آرام‌بخشی است که برای درمان بی خوابی مفید است. اگر می‌خواهید سنبل کوهی را امتحان کنید، عصر این کار را بکنید، نه قبل از رفتن به سرِ کار!

سنبل کوهی بوی ناخوشایندی دارد و به همین علت بیشتر افراد آن را به صورت کپسول استفاده می‌کنند تا به صورت چای و دمنوش.

قارچ گانودرما چیست

 

سنبل کوهی معمولا با سایر گیاهان آرام‌بخش مانند رازک، بابونه و بادرنجبویه ترکیب می‌شود.

۵. بادرنجبویه

 

در قرون وسطا از گیاه بادرنجبویه (با نام علمی Melissa officinalis) برای کاهش استرس و اضطراب و داشتن خواب راحت استفاده می‌شده است. در مطالعه‌ای که روی افراد سالم انجام شد، کسانی که به میزان استاندارد (۶۰۰ میلی‌گرم) عصاره‌‌ی بادرنجبویه مصرف کرده بودند، نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، آرام‌تر و هشیارتر بودند.

هرچند گیاه بادرنجبویه به‌طور کلی بی‌خطر است اما مراقب باشید، چون برخی مطالعات نشان داده که مصرف زیاد بادرنجبویه ممکن است اضطراب‌ را بیشتر کند. بنابراین به دستورالعمل‌ها دقت کنید و با دُز‌های پایین شروع کنید. بادرنجبویه به شکل چای و کپسول به فروش می‌رسد و معمولا با سایر گیاهان آرام‌بخش مانند رازک، بابونه و سنبل کوهی ترکیب می‌شود.

افزایش ایمنی بدن

 

۶. فواید ورزش را دست‌کم نگیرید

 

ورزش برای مغز بسیار مفید است و یک پادزهر قدرتمند برای افسردگی و اضطراب به حساب می‌آید. به گفته‌ی دکتر درو رامزی (Drew Ramsey)، استادیار بالینی روان‌پزشکی در بیمارستان نیویورک- پرسبیترین، دانشگاه کلمبیا: «اگر شما به‌طور مرتب ورزش کنید، خودباوری بیشتری خواهید داشت و بیشتر احساس سلامتی می‌کنید. یکی از دلایل اصلی اضطراب، نگرانی در مورد سلامتی و بیماری است و اگر اندام متناسبی داشته باشید این نگرانی تا حد زیادی از بین خواهد رفت.

خواص عسل طبیعی



:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

رازک

 

ترکیب آرامش‌بخشی که در گیاه رازک وجود دارد یک اسانس فرّار است که در عصاره‌ها کاربرد دارد. در آروماتراپی (رایحه درمانی) هم از گل‌های رازک در بالش‌ استفاده می‌شود. از آنجا که رازک بسیار تلخ است معمولا آن را به صورت چای نمی‌بینید، مگر اینکه با بابونه یا نعنا مخلوط شده باشد. از رازک اغلب همراه با گیاه سنبل‌الطیب به‌عنوان ترکیبی آرام‌بخش برای خواب راحت استفاده می‌شود.

یک نکته: اگر پزشک برای‌تان داروی آرام‌بخش یا خواب‌آور تجویز کرده است و آن را مصرف می‌کنید، از گیاهان آرام‌بخش استفاده نکنید و پزشک‌تان را در جریان هر مکملی که مصرف می‌کنید بگذارید.

خواص دمنوش لاغری دکتر بیز

 

۴. سنبل‌الطیب یا سنبل کوهی

بعضی از مکمل‌های گیاهی بدون اینکه شما را خواب‌آلوده کنند (مثل اِل – تنانین)، از اضطراب‌تان کم می‌کنند، در حالی‌ که بعضی از آنها خواب‌‌آلودتان می‌کنند. سنبل کوهی در دسته‌ی دوم قرار می‌گیرد، یعنی حاوی ترکیبات آرام‌بخشی است که برای درمان بی خوابی مفید است. اگر می‌خواهید سنبل کوهی را امتحان کنید، عصر این کار را بکنید، نه قبل از رفتن به سرِ کار!

سنبل کوهی بوی ناخوشایندی دارد و به همین علت بیشتر افراد آن را به صورت کپسول استفاده می‌کنند تا به صورت چای و دمنوش.

قارچ گانودرما چیست

 

سنبل کوهی معمولا با سایر گیاهان آرام‌بخش مانند رازک، بابونه و بادرنجبویه ترکیب می‌شود.

۵. بادرنجبویه

 

در قرون وسطا از گیاه بادرنجبویه (با نام علمی Melissa officinalis) برای کاهش استرس و اضطراب و داشتن خواب راحت استفاده می‌شده است. در مطالعه‌ای که روی افراد سالم انجام شد، کسانی که به میزان استاندارد (۶۰۰ میلی‌گرم) عصاره‌‌ی بادرنجبویه مصرف کرده بودند، نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند، آرام‌تر و هشیارتر بودند.

هرچند گیاه بادرنجبویه به‌طور کلی بی‌خطر است اما مراقب باشید، چون برخی مطالعات نشان داده که مصرف زیاد بادرنجبویه ممکن است اضطراب‌ را بیشتر کند. بنابراین به دستورالعمل‌ها دقت کنید و با دُز‌های پایین شروع کنید. بادرنجبویه به شکل چای و کپسول به فروش می‌رسد و معمولا با سایر گیاهان آرام‌بخش مانند رازک، بابونه و سنبل کوهی ترکیب می‌شود.

افزایش ایمنی بدن

 

۶. فواید ورزش را دست‌کم نگیرید

 

ورزش برای مغز بسیار مفید است و یک پادزهر قدرتمند برای افسردگی و اضطراب به حساب می‌آید. به گفته‌ی دکتر درو رامزی (Drew Ramsey)، استادیار بالینی روان‌پزشکی در بیمارستان نیویورک- پرسبیترین، دانشگاه کلمبیا: «اگر شما به‌طور مرتب ورزش کنید، خودباوری بیشتری خواهید داشت و بیشتر احساس سلامتی می‌کنید. یکی از دلایل اصلی اضطراب، نگرانی در مورد سلامتی و بیماری است و اگر اندام متناسبی داشته باشید این نگرانی تا حد زیادی از بین خواهد رفت.

خواص عسل طبیعی



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

درمان‌های غیردارویی بسیار زیادی برای اضطراب وجود دارد که بی‌خطر هستند؛ از تکنیک‌های ذهنی – بدنی گرفته تا مکمل‌ها و دمنوش‌های آرامش‌بخش. برخی از این درمان‌ها فورا اثر می‌کنند و بعضی دیگر به مرور زمان و به‌تدریج از اضطراب شما می‌کاهند.

درمان زگیل تناسلی

 

۱. بابونه

 

اگر عصبی هستید و دلهره دارید یک فنجان چای بابونه به شما کمک می‌کند آرام بگیرید. ترکیباتی در گیاه بابونه (با نام علمی Matricaria recutita) وجود دارد که اثرشان همانند داروهایی چون والیوم است. همچنین شما می‌توانید از مکمل بابونه مخصوصا نوع استاندارد آن که حاوی ۱,۲ درصد آپیگنین (یک عنصر فعال)، همراه با گل‌های خشک‌شده‌ی بابونه است استفاده کنید. در مطالعه‌ای که در دانشکده‌‌ی پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا انجام شد، بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر (GAD)، به مدت ۸ هفته مکمل بابونه مصرف کردند و مشاهده شد در مقایسه با بیمارانی که شبه‌دارو مصرف کرده بودند، علائم اضطراب‌شان کاهش قابل توجهی داشت.

خواص قهوه سوپریم و جینسینگ

۲. چای سبز یا اِل – تنانین

 

حتما شنیده‌اید که راهب‌های بودایی ژاپنی می‌توانند ساعت‌ها مدیتیشن کنند، در حالی‌که کاملا هشیار و در عین حال آرام هستند. مارک بلومنتال (Mark Blumenthal) عضو انجمن گیاه‌شناسی آمریکا می‌گوید: «شاید یکی از دلایلش مربوط به اسید آمینه‌ی موجود در چای سبزشان باشد که اِل – تنانین نام دارد.»

قارچ گانودرما لوسیدوم

 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد اِل – تنانین به کاهش ضربان قلب و پایین آوردن فشار خون کمک می‌کند و اضطراب را کاهش می‌دهد. در یک پژوهش، محققان به افراد مورد مطالعه ۲۰۰ میلی‌گرم اِل – تنانین داده و سپس آنها را در معرض اضطراب قرار دادند. نتیجه نشان داد که آنها حین انجام آزمایش، آرام‌تر و بسیار متمرکزتر بودند.

 

شما می‌توانید همین مقدار اِل – تنانین را از چای سبز دریافت کنید اما باید زیاد بنوشید؛ حداقل ۵ و حداکثر ۲۰ فنجان!



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

افرادی که بیخوابی دارند و شبها به راختی نمیتوانند بخوابند و کل روز را کسل کننده سر میکنند، میتوانند از قهوه های گانودرما استفاده کنند زیرا این قهوه دارای پودر قارچ گانودرما است و جینسیگ و توسط شرکت دکتربیز تولید میشوند. خواص این نوع قهوه بسیار  زیاد است و با مصرف روزانه مصرف یک ساشه از این قهوه از خواص بسیار زیاد گانودرما برخوردار شوید.



:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

حجاب اسلامی اصطلاحی مشترک بین تمام زنان مسلمان دنیا است که مفهوم و ریشه آن گرفته شده از قران است.حجاب به طور کلی گاه برگرفته شده از احکام شرعی و گاه برگرفته از قوانین یک کشور است.حتی در ابعاد کوچکتر بسته به عرف و خواستگاه های محیط زندگی افراد است.

چادر ملی

 

اما در نهایت حجاب در نقاط مختلف کره زمین ابعاد و اشکال مختلفی دارد.از ممنوعیت های آن گرفته تا اجباری بودن آن در نقاط مختلف جهان.تا جایی که پوشش سر زن مسلمان  تبدیل به یک نشانه برای وجود اسلام در کشور های اروپای غربی شده است و موجبات اختلافات سیاسی و ایجاد محدودیت را برای زنان مسلمان فراهم کرده است.

اینک می خواهیم مقوله حجاب و پوشش زنان مسلمان را در چند کشور باهم بررسی کنیم:

ترکیه

 ترکیه با وجود اینکه اغلب جمعیت آن مسلمان هستند از سال 1997 پوشش حجاب در مدارس دولتی و دانشگاه ها ممنوع اعلام شد.در نوامبر 2005 یک دختر مسلمان ترکیه ای شکایتی تحت بیان شرایط و محدودیت های موجود در کشورخود به دادگاه حقوق بشر مطرح کرد که این شکایت از سوی حقوق بشر رد شده و قوانین ترکیه را مشروع دانستند.

چادر لبنانی صدفی

 

در حال حاضر نیز براساس قوانین ترکیه زنان در ادارات دولتی حق پوشش هایی مانند روسری را ندارند و همچنان این چالش ها و کش مکش ها برای حق حجاب در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ادامه دارد.

افغانستان

حجاب زنان افغان و قوانین مربوط به آن در دوره های مختلف تحولات زیادی داشته  است.در زمان امان الله در اولین قانون اساسی کشور در سال 1303 اعلام به کشف حجاب کرد و در دوران ظاهر شاه تعداد زنان بی حجاب بیشتر شده و مقوله حجاب اختیاری شد. زنان افغان برقع های سبک و معمولا به رنگ آبی سر می کنند که در دوره طالبان نیز پوشش برقع الزامی بوده اما بعد ازسرنگونی آن ها اجباری بودن این پوشش لغو شده.

چادر دانشجویی

 

بنگلادش

در کشور بنگلادش قوانین خاصی مبنی بر حجاب زنان وجود ندارد اما در مناطق بومی و روستایی  آن زنان با پوشش حجاب اسلامی دیده می شوند حتی در مناطق شهر نشینی نیز اخیرا تعداد زنان محجبه افزایش یافته است.از سال 2008 با روی کار آمدن حزب سکولار متاسفانه محدودیت هایی برای زنان با حجاب ایجاد شد که موجب بوجود آمدن تنگناهای بسیار برای این زنان شد.



:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

چه چادری برای افراد قد کوتاه و قد بلند مناسب است

چه چادری مناسب قد بلند ها است؟ 

در گذشته که مدل های چادر ها محدود تر بوده و عمدتا خانم های چادری از یک مدل ساده چادر استفاده می کردند معمولا خانوم های قدبلند تر چادر مناسب با قد و اندام خود را به سختی انتخاب می کردند زیرا چادر های ساده گذشته موجب بلند تر نشان دادن قد افراد قد بلند می شده واین باعث نارضایتی افراد قد بلند بوده است.اما با گذشت زمان و روی کار آمدن انواع و اقسام مدل های چادر و پارچه چادری دیگر انتخاب یک چادر متناسب با اندام واستایل هر خانم به راحتی انجام می شود و هر شخصی می تواند متناسب با قدو وزن و اندام خود چادر زیبا و برازنده خود را تهیه کند.

 خرید چادر

 

دیگر افراد قد بلند نارضایتی سابق را از چادرهای ساده قدیمی ندارند می توانند به راحتی چادری متناسب با قد بلند و استایل خود انتخاب کنند .کافیست چند نکته را در این باره در نظر داشته باشند:

 

1)پارچه ای که برای دوخت چادر انتخاب می کنید بهتر است ضخیم تر و درشت تر باشد.پارچه ای که بافت درشت تر و ضخیم تری دارد به مراتب شما را چاق تروکوتاه تر نشان می دهد.

2)پارچه چادری که انتخاب می کنید می تواند طرح های برجسته ای داشته باشد زیرا که طرح های برجسته نیز باعث حجیم تر نشان دادن افراد لاغر و قد بلند می شود.

3)مدل های چادری که آستین های کلوش دارند مدل های مناسب برای افراد قد بلند است.

خرید چادر عربی اصیل

 

4)این نکته قابل توجه است که لباس هایی که برای زیر چادر انتخاب می شوند نیز می توانند تاثیر بسزایی در چاق یا لاغر قد بلند یا کوتاه نشان دادن افراد شوند. لباس های گشاد و شلوار های راسته برای افراد قد بلند گزینه مناسبی برای زیر چادر است.

5)انتخاب لباس هایی برای زیر چادربا رنگ روشن،طرح های رنگی و یا طرح های راه راه افقی گزینه مناسبی برای افراد قد بلند و لاغر است .

6)اگر قد بلندی دارید و از مدل های چادری که کمربند دارند مثل چادر قجری یا حسنی،استفاده می کنید، سعی کنید قسمتی که به کمر بسته می شود پهن نباشد زیرا کمربند پهن باعث لاغر تر و کشیده تر نشان دادن اندام شما می شود.

 قیمت و خرید چادر لبنانی

 

با توصیفاتی که از چادر مناسب برای افراد قد بلند گفته شد چادر هایی مانند چادر جده یا عبایی گزینه مناسبی برای کسانی است که قد بلند و اندام لاغر تری دارند.

 

داشتن قد بلند یکی از اصول شیک پوشی است اگر شما قد کوتاهی دارید می توانید با انتخاب پوشش مناسب بلند تر نشان داده شوید.

انتخاب چادر و پارچه ای برای چادر برای افراد کوتاه قد یکی از تاثیر گذارترین انتخاب ها در پوشش خانم های کوتاه قد است چراکه انتخاب یک پارچه با طرح مناسب و یک مدل مناسب برای چادر خانم های کوتاه قد تاثیر زیاده در بلند تر و کشیده تر جلوه دادن قد افراد دارد.

پس هنگام خرید چادر و یا سفارش دوخت آن اگر قد کوتاه یا متوسط رو به پایین دارید حتما در انتخاب طرح پارچه و مدل دوخت آن دقت کنید.

چادر اماراتی

 

1)اگر پارچه ای که برای چادر خود انتخاب می کنید قرار است یک پارچه طرح دار باشد طرح هایی را انتخاب کنید که عمودی باشند.طرح های عمودی چشم بیننده را از بالا به پایین هدایت می کند و این خود باعث قد بلند تر نشان داده شدن شما می شود.

طرح های افقی شما را پهن تر و چاق تر و در نتیجه قد کوتاه تر نشان می دهد.

فروشگاه حجاب 

 

2)خانوم هایی قد کوتاه تر باید چادر هایی را انتخاب کنند که اندازه و قد آن دقیقا اندازه خودشان باشد.انتخاب چادرهای خیلی بلند تر یا خیلی کوتاه تر شمارا کوتاه تر از قد واقعیتان نشان می دهد.پس چادر شما باید اندازه اش دقیقا مناسب شما باشد.

3)سعی کنید چادری را انتخاب کنید که پارچه کمتری در آن استفاده شده باشد.یعنی در عین اینکه اندازه مناسبی برای شما دارد باید حد الامکان پارچه کمتری نیز استفاده شده باشد.

4)هنگام استفاده از چادر سعی کنید لباس های دیگر شما مثل شلوار یا روسری تضاد رنگی با رنگ مشکی چادر نداشته باشد این تضاد رنگی باعث کوتاه تر نشان دادن قد شما می شود.



:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
فلسفه چادر مشکی : چادر مشکی پوشش شیک و جذاب خانم های محجبه است. رنگ مشکی نماد قدرت، ثروت، ناشناخته بودن و هوش و درایت است. در این یادداشت روانشناسی و فیزویولوژی رنگ مشکی، کاربرد رنگ مشکی در انعکاس قدرت، استفاده از چادر مشکی در صدر اسلام و ایران و فلسفه  رنگ مشکیِ چادر بررسی شده است.
 
روانشناسی و فیزیولوژی رنگ مشکی
مشکی نماد تاریکی است، جاییکه همه چیز رازآلود و ناشناخته است. حجاب نیز از آنجاییکه نماد مستورگی و رازآلودگی زن است بهترین نمادش رنگ رازآلود مشکی است. ویل دورانت مورخ معروف اروپایی که درمورد حجاب، پژوهش های مفصلی کرده است در توصیف حجاب زنان اروپایی قبل از قرن ۲۰ میگوید: زنان زیبایی هایشان را همچون رازی مقدس پنهان میکردند.
 
لباس مشکی نشان دهنده قدرت غیرقابل انکار است.
 
بر خلاف قرمز یا سبز، که نشان دهنده طول موج های خاص نور است، سیاه اما یک طول موج نیست بلکه ترکیبی از تمام رنگ هاست. یک جسم سیاه تمام طول موج های قابل مشاهده را جذب می کند و آن را به صورت دسته ای قرار می دهد.
 
 
رنگ مشکی با ثروت و زیبایی نیز مرتبط است، مثلا بعضی اشیاء خانگی لوکس و اشرافی به رنگ مشکی و براق هستند.
 
رنگ مشکی معنی قدرت، رمز آلود بودن و ظرافت و بعضی اوقات معنی ترس و ناشناخته بودن را منتقل می‌کند.
 
گِرِگ ویلیامز، متخصص زبان بدن میگوید: رنگی که میپوشید در قضاوت دیگران نسبت به شما و عملکردتان تاثیرگذار است. ویلیامز اعتقاد دارد کسانی که رنگ های تیره میپوشند نسبت به دیگران بیشتر هوای خودشان را دارند. آنها بیشتر از خودشان مراقبت میکنند.
فیزویولوژیست ها اعلام کرده اند رنگ سیاه در کنار سایر رنگ ها موجب میشود تا چشم انسان درخشش رنگ های دیگر را بیشتر حس کند.
استمرار در نگاه کردن به رنگ مشکی چشم را خسته میکند برعکس رنگ های دیگر که برای استمرار نگاه رغبت ایجاد میکند.
 
در روانشناسی رنگها نوع رنگ در ایجاد گرسنگی، سیری، خشم و آرامش تأثیر مستقیم دارد. همچنین در شعله‌ور شدن غرایز جنسی نیز دخالت مستقیم دارد. رنگ سیاه باعث کاهش میل جنسی میشود. امام صادق(ع) در این زمینه خطاب به «حنّان بن سُدَیر» فرمودند: «آیا نمی‌دانی رنگ سیاه مایه تقلیل شهوت است» (وسایل الشیعه، ج ۳، ص ۳۸۶)
 
 
مشکی رنگ اقتدار
در روانشناسی رنگ ها تمایل به پوشیدن لباس مشکی نشان دهنده تمایل به نشان دادن قدرت است.
داوران مسابقه‌ی فوتبال برای این که بتوانند در زمین قضاوت مقتدرانه‌ای داشته باشند، اغلب سیاه رنگ می‌پوشند.
رنگ لباس فارغ التحصیلی دانشجویان اغلب دانشگاه های معتبر جهان به رنگ مشکی یا ترکیبی از مشکی و سایر رنگ هاست. در برخی دانشگاه ها فقط بالاترین مرتبه علمی اجازه دارد کلاه و گانِ مشکی بپوشد. فارغ التحصیلی به معنای رسیدن به درجه کمال در یک رشته تحصیلی است.
در سال ۲۰۱۸ در گزارشی اعلام شده است که از ۱۸۳۰۰۰ لباسی که در خرده فروشی های آنلاین ایالات متحده فروخته شده ۳۸ درصد از طیف رنگ مشکی بوده است و به همین علت رنگ مشکی رنگ محبوب در ایالات متحده محسوب میشود.


:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 ارديبهشت 1400 | نظرات ()